גלאון: למרצ יש הזמדנות להיות בית למאוכזבי גבאי

איתי גדסי No Comments on גלאון: למרצ יש הזמדנות להיות בית למאוכזבי גבאי

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, הציגה היום (רביעי) לחברי ועידת מרצ את הצעתה לפריימריז פתוחים במרצ. ההצבעה תתקיים בעוד מספר שבועות בגני התערוכה בתל-אביב | "זו הזדמנות למרצ להיות בית פוליטי לכל מאוכזבי אבי גבאי במחנה הציוני"

יו"ר העבודה, אבי גבאי צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום (רביעי) שלחה יו"ר מרצ, זהבה גלאון, לחברי ועידת מרצ את הצעתה להנהגת פריימריז פתוחים במרצ.

בנוסח ההצעה שגיבשה גלאון, בהתייעצות עם מומחים לשיטות בחירות, ומומחי המכון הישראלי לדמוקרטיה, ובעקבות הצעות של חברי מרצ – קבעה גלאון שזכות הבחירה בפריימריז פתוחים במרצ תינתן לחברי מרצ (מתפקדים) ולתומכי מרצ (שירשמו כתומכי המפלגה עד שבועיים לפני יום הבחירות). תומכי מרצ יחתמו על הצהרה שאינם פקודים למפלגה אחרת והם תומכים בעקרונות מרצ. תקופת אכשרה זו נועדה לאפשר למפלגה לוודא מול רשם המפלגות שאין התפקדויות כפולות, ולמנוע ניסיונות השתלטות עוינת ומאורגנת על מרצ.

כמו כן, ההצעה של גלאון קובעת כי ועדת הבחירות של מרצ תקבע תקרת תרומות והוצאות שכל אחד מהמועמדים והמועמדות בפריימריז הפתוחים יוכלו להוציא. מגבלה זו תאפשר לכל מי שיחפוץ להתמודד, לרשימת המפלגה לכנסת או לתפקיד יו"ר המפלגה, לעשות זאת בצורה ההוגנת והשוויונית ביותר. זאת, במטרה למנוע הטיה של הבחירות לטובת בעלי אמצעים.

לדבריה של גלאון במכתב הנלווה להצעה כתבה כי "עומדת בפניהם הזדמנות פוליטית משמעותית להחזיר את מרצ להיות מפלגה גדולה ומשפיעה".

גלאון הוסיפה: "אבי גבאי, יו"ר מפלגת העבודה, מפנה את גבו לשמאל מה שמותיר את מרצ כמפלגת השמאל היחידה בישראל. אם מרצ לא תפתח את שעריה לאנשים מהמחנה הציוני ותאפשר להם להצביע ולהשפיע, הם ימצאו לעצמם בית פוליטי אחר, ומרצ שוב תתקשה למקסם את הפוטנציאל שלה. לעומת זאת, תמיכה בפריימריז פתוחים ירעננו את השמאל ויאפשרו לו להתחדש ולצרף אליו קבוצות שלא זכו לייצוג מספק".



0 תגובות